mandag den 15. april 2013

Hulubulu ...

Jeg er her skam endnu.

Der har været stille på fra min kant, men det skyldes altså ikke at jeg er gået totalt under jorden.

For det første er jeg ... gulp ... fyldt 40 år. Ikke at jeg er røget i en krise, men man har da gjort sig nogle tanker. Har man nået det man troede man ville?
Noget af det ja, faktisk en større del, så det er ret ok, men det mål jeg havde med at kunne leve af at skrive har jeg så langt fra nået.
Måske det passer med pensionsalderen. ;-)

Bortset fra det har jeg - som man kan se på bogbloggen - brugt en del tid på at læse Isfolket. Min gode ven Carina Evytt har det motto, at hvis der skal ord ud, skal der også ord ind. Og det tror jeg på. Jeg skriver altid mest i de perioder, hvor jeg læser meget.
Så lige nu er jeg ved at få ordlageret fyldt op med de bøger, der måske har betydet allermest for mig i hele mit liv.
Utroligt nok, når det jo er en ugebladsforfatter der har skrevet en delvis pladderromantisk serie. Men den rummer så utroligt meget. Både historisk, mytologisk og menneskeligt.
Det er 9. gang jeg læser den, men jeg elsker den stadig.

Angående Freaks, så skrider det også fremad. Jeg har fået tilføjet nogle scener, så vægten i historien bliver mere ligeligt fordelt. Jeg havde startet romanen med vægt på én del, og afsluttede den med vægt på en anden del. Det kunne ses, og derfor prøver jeg nu at fordele vægten, så den ikke tipper længere.
Derudover skal jeg have arbejdet med slutningen og ellers lige rettet de ting, som jeg selv har noteret mig i mit print. Men det begynder faktisk at lysne. Pludselig kan jeg se at jeg vist ikke mangler så forfærdelig mange scener, så hey, måske når jeg det alligevel inden sommerferien. ;-)

Og så er der jo dukket to novellekonkurrencer op. En darc erotica konkurrence hos forlaget Kandor og så drengelitteraturnovellekonkurrencen, som Kulturstyrelsen står for.
Jeg skal lige have fundet på nogle geniale ideer til begge.

Så nej, jeg er ikke forsvundet, bare lidt mere stille... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar