mandag den 15. juli 2013

Helt almindelig mandag ...

Så blev det mandag igen, og jeg må hellere opdatere her, hvis jeg skal undgå spydige kommentarer fra visse medforfattere. ;-)

Min kommende roman om den franske revolution - som jeg virkelig, virkelig bør finde en god titel til inden længe - er ikke lige skudt så hårdt i gang, som jeg havde håbet på. Jeg har skrevet prologen og den første scene, men den er jeg faktisk ikke engang helt tilfreds med.
Da jeg startede scenen med den ene hovedperson, blev jeg umiddelbart lidt forbavset over den tone han lagde for dagen, men accepterede det. Mine personers personligheder kommer sjovt nok altid af sig selv. Jeg har måske nok en idé om hvordan de skal være, men ofte drejer de en smule og bliver anderledes.
Jeg burde måske blive irriteret over det, men faktisk er det jo bare skønt. Personerne bliver levende mellem "hænderne på mig", og der er en ret fed fornemmelse.

Derudover har min søster og jeg genåbnet en gammel snak om at lave nogle billedbøger sammen. Hun er jo en fremragende kunstmaler og grafiker, så det vil glæde mig. Men om jeg rent faktisk KAN arbejde sammen med nogen, vil vise sig. :-)

Og lige om lidt banker sommerferien på døren. Vi skal ikke noget, så jeg håber på en masse skriveaftner hvor jeg kan hænge ud sammen med mine nye franske venner. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar