onsdag den 12. november 2014

Bogforum 2014 - del 2

Fortsættelse fra tidligere indlæg.



Søndag var heldigvis ikke så presset som lørdag mht. faste aftaler, men vi skulle nu tidligt derind, da Carina var programsat til at signere allerede klokken 10:30.

Så efter et udmærket morgenmåltid på hotellet, fik vi pakket alle vores pakkenelliker, smidt dem ind i bilen og satte atter kurs ud mod Bella Centeret.

Carina er aktuel med "Den Fredløse", som ikke kun er en fantastisk fortælling om frihed, kærlighed og tolerance, men også er indpakket i det som allerede er blevet nævnt som "årets smukkeste cover".
Jeg ved ikke engang hvem der sagde det, men jeg er tilbøjelig til at give vedkommende ret.
Den er fandeme smuk!




Carina fik signeret nogle bøger. Her endda til sin tidligere old-lærer, som endda (toot my own horn) havde læst Atalanta i sin tid og var glad for den.
Det varmede mit hjerte, må jeg indrømme. :-)




Dernæst tussede vi lidt rundt, fik snakket med en masse mennesker hver især og pludselig var klokken et, hvor Pernille og Louise skulle stå i tombola hos Læs for Livet. Efter sigende var de ikke heeelt så gode som Hold 1, eller også var der bare ikke så mange mennesker som om lørdagen. ;-)
Men de fik solgt nogle lodsedler så det var jo bare rigtig godt.
Jeg nåede også at få talt en smule med Rachel Röst som jeg lige læste var blevet benævnt som "De anbragte børns heltinde" og hun har netop modtaget både Klods Hans Pris og Børnesagsprisen.
Det er så godt gået, Rachel! Jeg er glad for at kunne bidrage en smule til dit fantastiske projekt.

Hov, jeg fik da lige et billede af de to tombola-ryttere i action, som I ikke skal snydes for.



Samtidig med at Louise og Pernille stod i tombolaen havde jeg lavet en aftale med forfatter Steffen Nohr fra Valeta, der er aktuel med "Det forsvundne bibliotek", som jeg har anmeldt her.
Han havde en tidligere bog, som jeg måske ville kunne lide, så den skulle jeg da lige have med, med krusedulle og det hele. 
Desværre var Steffen Nohr og hans kæreste forsinket i trafikken, så vi måtte jo bruge ventetiden på Valetas stand til seriøse samtaler om vores intellektuelle bidrag til litteraturen.
Eller noget ... ;-)


Efter at have tosset rundt med de dejlige mennesker fra Valeta, fik jeg en god sludder med Steffen Nohr og så var det efterhånden tiden at vende næsen hjemad. 

Og det var så enden på endnu det skønne, fantastiske, underholdende, hyggelige, larmende, forvirrende og vidunderlige gedemarked, som kaldes Bogforum.
Jeg håber vi ses til næste år igen. :-)

PS ... Som man kan læse på sidste års indlæg, så var der en ... øh ... lille episode med Louise og hendes rullestol. Jeg skal huske at tilføje at jeg i år opførte mig totalt eksemplarisk. Jeg kørte hende ikke i noget (eller ret meget) og var enormt opmærksom på alle trin og bump der måtte være i BellaCentret.
Og det udsagn holder jeg mig til, uanset hvad I måtte høre!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar