mandag den 10. september 2012

Søndagsdeadlines

Som jeg har skrevet før, så er jeg blevet frygtelig struktureret.
Næsten utrolig meget i forhold til hvad jeg var før.

Sidste år i november indledte jeg et samarbejde med to gode forfattervenner om at vi hver søndag skulle aflevere et kapitel, en sceneoversigt eller noget andet skriverelateret.

Egentlig troede jeg ikke det ville virke. Jeg er ikke særlig glad for deadlines, når det kommer til det kreative, og den bundne kontrakt jeg havde på eventyrene i sin tid, tog da helt skriveglæden fra mig.

Men søndagsdeadlines'ne virker bare upåklageligt. Siden november har jeg stabilt kunnet aflevere som minimum et kapitel om ugen, og efter jeg er startet op på London, er det også bare gledet af sted uden en eneste svipser.

Det er jeg faktisk lidt stolt af. :-)

Ellers kan jeg nu godt være mesteren af overspringshandlinger, og hvis ikke jeg har noget at holde fast i, så kan de sagtens tage overhånd.

Jeg har ellers ikke gjort meget i at udøse skrivetips til sagesløse læsere, der kommer tilfældigt forbi, men det her råd vil jeg nu gerne give med på vejen.

Sæt jer selv deadlines eller delmål. Med dem kan man stille og roligt opnå mere og mere, og vupti ... så har man skrevet en roman. ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar