søndag den 21. oktober 2012

Man har et standpunkt ...

til man tager et nyt.

Er det ikke sådan? :-)

Til London, eller hvad den nu kommer til at hedde, havde jeg jo lavet en fuld sceneoversigt. Et synopsis over historien, som jeg vidste hvor skulle hen og hvad der skulle ske.

Og så var det - som jeg vist tidligere har talt om - at mine personer fik kød på, og pludselig begyndte at agere ud fra den bagage de havde med sig. Det har gjort at historien er flydt en anden vej end hidtil planlagt, og i min naivitet, troede jeg at jeg kunne kombinere mine nye ideer med mine gamle.

Det kunne jeg ikke. I hvert fald er det endnu ikke gået op for mig, hvordan jeg kunne løse det dilemma.

Så nu måtte jeg jo tage konsekvensen. Jeg vælger de nye ideer, som hele tiden har spillet i mit hoved, og som jeg måske skulle have planlagt med fra begyndelsen. Det betyder så at jeg skal helt tilbage til starten, fjerne alle de referencer der var til mit gamle plot og lægge små antydninger hist og pist om det nye.
Jeg bliver også nødt til at gå 2-4 kapitler tilbage og redigere meget hårdt i dem (de fleste skal egentlig bare slettes), og så gå ad den nye vej.
Af og til er det bare nødvendigt at bakke lidt og køre en anden vej.

Men jeg håber bestemt at romanen kun bliver bedre af det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar