onsdag den 16. august 2006

Efterårets komme

Fra den ene yderlighed til den anden. Først var der så varmt at man ikke kunne holde det ud, og nu rusker og regner det, som var det efterår. Er det ikke skønt? :-) Her de sidste aftener var jeg endda lige ved at tænde op i brændeovnen, hvad der dog indbragte mig en let hovedrysten fra min mand. Men det er nu dejligt at blive kølet lidt ned igen.

Det er som om det er lidt nemmere at koncentrere sig, når man ikke gisper af varme. Jeg har fået skrevet mere på min historiske roman, som nu nærmer sig de 260 sider i uredigeret udgave. Og så mangler jeg stadig en lille femtedel før den er færdig med første udkast. Så skal den gennemlæses, jeg skal have indsat nogle detaljer hist og her, som jeg i første omgang har udeladt for ikke at tage fokus fra min hovedperson.
Hun er en strigle – hende, min hovedperson ;-) – så det har krævet lidt at følge hendes tankegang, og så har jeg nok en tendens til at fokusere for meget på hende og glemme at læsere til en historisk roman formentlig gerne ønsker at vide lidt om de ting der var omkring hende. Alt det skal jeg have sat ind ... og så er der så som man plejer at gøre ... stadig stramning og fjernelse af 10% når man er færdig.

I hvert fald glæder jeg mig til at se det færdige resultat. Nusse lidt om det og så sende det ud til betalæserne for at høre hvad de mener. Jeg håber, det falder i deres smag, for som jeg har udøst over disse sider, så håber jeg jo på at kunne få lov til at skrive en hel serie om denne slægt. Den er så speciel og så lidt kendt at de sagtens kunne tåle noget eksponering. :-)

I dag har jeg også fået det første afslag til EN MISBRUGSJOURNAL. Den roman, som Kenny Hawk skrev og som jeg har været litterær fødselshjælper på. Det bekymrer mig nu ikke. Jeg er overbevist om at den nok skal blive udgivet. Budskabet i den er væsentlig og fortjener at blive udbredt. Så ... op og af sted lille manuskript. Jeg har her til aften allerede kontakt til et nyt forlag, som forhåbentlig viser sig at være interesseret.

Krimikonkurrencen er der heller ikke noget nyt fra, men modet synker hos undertegnede. Det blev nok ikke mig, der rendte af med sejren, da jeg gætter på at vinderen nok har fået besked på nuværende tidspunkt. Damn den må have været god, den anden. ;-)
Når vinderen bliver afsløret og jeg igen får ”frigivet” romanen, vil jeg høre andre forlag om de kunne være interesseret. Som jeg fortalte sidst har jeg allerede to opfølgningsideer til MØRKETS MAGTER og glæder mig allerede til at skrive dem. Lige nu er de dog lagt til side til fordel for den historiske, som jeg VIL have færdig i år.

Der er så også lige årets eventyrkonkurrence hos AbZebra, der har deadline i december. Jeg samlede en idé op, da jeg var i Krakow, Polen i maj, og den vil jeg gerne have skrevet som et eventyr. Nåh, det må blive senere.

Og mht. ATALANTA, mit ”lille” barn, der nu har været på egne ben siden juni i år, går det også godt. Salget skrider stille og roligt fremad. Læsermeningerne der kommer tilbage til mig er overvejende positive, hvad der selvfølgelig glæder mig utrolig meget. Jeg håber i hvert fald, at jeg formår at underholde folk i den tid det tager at pløje sig igennem 510 sider. Og så skulle det selvfølgelig ikke FØLES som 510 sider. ;-)
Den nyeste anmeldelse kommer fra en læser og er lagt ud på saxo.dk. En fantastisk anmeldelse som kan læses uforkortet her.
Den kan jeg altså leve højt på længe ... Dan Brownske dimensioner ... Potentiale til storfilmatisering ... Peter Jackson, read Anika Eibe’s Atalanta please! ... Charmerende tidløst sprog.
Uhja, sådan noget får altså armene op over hovedet skal jeg lige hilse og sige. :-)

Nu varer det så heller ikke så længe inden den store bogmesse i Forum. Planlægningen er allerede i gang med forlagene, og indtil videre ved jeg at jeg skal signere bøger ved AbZebras stand og formentlig også tusle omkring GB's stand. Altsammen lørdag d. 18. november 2006. Så det kan jo være vi ses. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar