søndag den 27. juli 2014

Så er ferien slut ...

Øv øv øv ... jeg kunne faktisk godt have brugt 3 uger mere, hvis jeg skal være helt ærlig. Det eneste, der kan trække ude på arbejdet, er at min aircondition på kontoret. ;-)

Nej, det bliver nok meget godt at komme igang igen. Man kommer jo helt ned i gear, hvilket er fantastisk, og man er ikke så effektiv, som man er i dagligdagen. Nogle feriedage nåede jeg ikke engang en brøkdel af det, jeg kan klare normalt. Så hvis jeg ikke skal blive helt sløv, så er det sgu nok meget godt at komme i omdrejninger igen.

Hvad har ferien så budt på? Første uge var jeg med familien i Harzen, hvor ikke mindre end to historier dukkede op og gerne ville skrives. Jeg begyndte såmænd også på den ene af dem, men lader den ligge for nu.
Af en eller anden grund har jeg svært ved at blive fanget af en roman for tiden. Det er skide irriterende, for jeg har tusinde historier jeg gerne ville skrive, men hvad nytter det, når man mister interessen efter de første halvtreds sider?

I stedet har jeg så valgt at (forsøge) at færdiggøre en novellesamling, som jeg har arbejdet på i årevis, eller ... jeg har skrevet en novelle i ny og næ, og en skønne dag bliver det vel en samling. :-)
Det er en samling af vandrehistorier/myter fra omkring i verden, og de er altså hyggelige at skrive.
Så håber jeg at jeg kan få en roman på krogen efterfølgende.

Angående Freaks, så er der ikke kommet flere anmeldelser. Den fik en fantastisk lektørudtalelse og jeg kan se at bibliotekerne allerede er begyndt at købe den, og så kunne min lokale boghandler da også fortælle at han havde solgt et eksemplar. Okay, det bliver jeg ikke rig af, men hey, nogen derude har købt den, og DET er sgu da sejt.

Ellers har den bare stået på totalt afslapning og nedgearing og det kunne jeg bestemt godt have brug for.

Billedet her er fra Harzen, hvor min mand fik mig til at se næsten guddommelig ud, og det er da også ret skønt. :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar