tirsdag den 17. november 2015

Bogforum 2015 - part 2

Hey, så dukker jeg lige op til overfladen igen.

Jeg har været helt væk fra vinduet det sidste stykke tid. Først pga overstimuleringen af bogforum, så operation af min højre fod, så en forkølelse og så et liiiiille manisk overforbrug af TV-serien "The Walking Dead".
(Damn you skrivebuddies og redaktør, der fylder mit Facebook feed med kommentarer, som jeg til sidst måtte følge op på. ;-))

Damn you, men også et dybfølt tak, for ikke alene har jeg været fremragende underholdt, men jeg er vist også nu kureret for min fobi for zombier. ;-) Nu er de jo slet ikke uhyggelige længere. :-)

Jeg lovede vist en fortsættelse på vores nylige bogforum-tur, så den må nok hellere komme her, mens vi stadig er i 2015. :-)

Efter at have tilbragt en underholdende aften og rolig nat på hotellet fik vi pakket vores ting sammen, stuvet dem ind i bilen og satte atter kursen mod Bellacenteret.
Denne gang tog vi rullestolen med ind, for Louise var ikke helt sikker på at benene kunne holde, hvilket var en god beslutning, men det vender jeg lige tilbage til.

Formiddagen gik med at få snakket med flere mennesker (og de samme som dagen forinden) og så fik vi endda gået en tur rundt på messen og kigget efter gaver til diverse familiemedlemmer.
Bogmessen har altid den her fantastiske stand med intelligent legetøj, hvor vi altid skal købe noget. I år blev det til et kemisæt og et krystalgroningssæt til datteren. (Krystallerne gror lystigt og ja, man kan godt lave vulkaner af bagepulver og lagereddike :-))

Klokken 15 skulle Pernille på Børnescenen, hvilket hun var en smule nervøs for. Sidste år var lyden ikke ret god. I år var der skruet op for den, så folk næsten blev blæst væk ude på gangen, hvilket var næsten lige så slemt. Heldigvis har Pernille en behagelig stemme, så der var ingen, der fik skår i ørerne. :-)
Som vanligt klarede hun det rigtigt fint, der var gode spørgsmål fra de mange tilhørere og efterfølgende signering.

Efter hende skulle Dennis Jürgensen signere, men jeg fangede ham inden og fik ham til at signere en af Freddy-bøgerne. Totalt fan-girling her. :-)

Og så var det tiden at vi vendte hjemad. Vi var bombede, både fysisk og psykisk, og havde fået NOK af det hele. Det beviser signeringen i en af mine bøger også ... "Skal vi ikke snart hjem?" var der en af mine medrejsende forfattere der skrev, men hvem det var, afslører jeg ikke. ;-)

Nåh, billeder:

Ingen bogmesse uden Hr Skæg ... Ham kan man altid sukke henført over. 
Han er sgu da kær ... ;-)

Pernille på Børnescenen. Jeg er meget imponeret over hendes formåen. Jeg selv ville have været døden nær af sceneskræk plus svede som en sværbringet okse i den solstråle der lige stod ind på hende. :-)


Der var en god lang kø til Pernilles signering.

Fjanteri ved Pernilles signering. Louise Haiberg, Pernille Eybye og de altid skønne mennesker Inge og Ruben Greis.

Trekløveret bag successerien "De små Monstre": Pernille Eybye, Thomas Thopman og Carina Evytt.
(Jeg skal huske at sige fra Mini-Eiben at hun stadig synes at der mangler nogle kommaer ;-))

Heldigvis holdt Louises ben til hele messen, så vi kunne bruge rullestolen til noget andet. Det var hårdt tiltrængt. :-) Det er ulempen ved at have adgang til et backstage-rum. Man køber uden at tænke over at det også skal slæbes ud igen. :-)

Og så var der årets høst. Sikke en masse gode bøger jeg fik med hjem i år, og de fleste af dem endda signeret:

Pernille Eybye: Blodets Bånd 9 - Skæbnebånd
Jesper Lindberg - Myter og Mysterier #1
Haidi Wigger Klaris - Skæbnens Kald
Christina Bonde - Skyggesider
Pernille Eybye & Carina Evytt: De små monstre
Michael Kamp: Nekromathias
Dennis Jürgensen: Blodspor i Transylvanien
Bjarke Schjødt Larsen og Nicole Boyd Rødtnes - Bussemændenes Rekordbog

og så usigneret:

Chris Carster : Jeg er døden
Og så et par malebøger
Chokolade
og legetøj.

Jeg bliver virkelig nødt til at rydde ud på min æreshylde. Jeg har ikke plaaads til flere signerede bøger. :-)





2 kommentarer:

  1. Det kan godt være, at der kom mange bøger med hjem. Men de er da virkelig også godt udvalgt! Jeg ville i hvert fald selv elske at eje dem alle :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og så endda signerede. :-) Jeg er lidt ked af at Chris Carter ikke kom i år, ellers har jeg alle de andre signerede, så jeg må stalke ham, må jeg. :-)
      Jeg glæder mig også meget til at læse dem alle! :-)

      Slet