mandag den 9. november 2015

Bogforum 2015

Her i weekenden løb årets helt store begivenhed af stablen. Stedet at være for alle bogelskere, nemlig Bogforum i Bellacentret. 

Næsten 30.000 mennesker gik gennem tælleapparaterne og der var godt nok også drøn på. Du godeste et gedemarked! Jeg er totalt ør i hovedet, mine tanker kan endnu ikke falde til ro, mine fødder hader mig som pesten og så er jeg træt, men nøj, hvor ville jeg ikke undvære det for noget i verden. :-)

Ikke fordi jeg og mine rejsefæller SER så forfærdelig meget af messen, faktisk bruger vi enormt meget tid på at sludre med tusind forskellige mennesker. Læsere, forfattere, illustratorer, redaktører, sælgere ... you name it. Og det er skønt!

Vanen tro tog jeg af sted til Bogforum med mine skrivebuddies; Carina Evytt, Pernille Eybye og Louise Haiberg. Eller tosserne på tur, som Carinas datter kalder os. ;-)

I år var et af de år, hvor det ikke var så stressende. Der var kun 3 aftaler, som lå helt fast, at Louise skulle signere lørdag, at der var VIP-træf i Tellerups baglokaler samt Pernilles foredrag samt signering søndag.

Jeg har muligvis sagt det før, men siger det gerne igen. Der er ikke mange forlag der kan mønstre den fællesskabsfølelse som forlagets medarbejdere har med forfatterne og læserne. Det er helt unikt og jeg er stolt af at kunne være en del af det. Nu skal jeg så bare knokle for at blive der også. :-)

Mit hoved er vist lidt blæst, så her følger bare en billedkavalkade, for for en gangs skyld tog jeg rent faktisk billeder. :-)

Vi kom tidligt lørdag, for vi ville gerne være der når Haidi signerede sine bøger. Hun er aktuel med nr 2 i Dæmonherskerens Arving: "Skæbnens Kald".
Jeg fik et signeret eksemplar, som jeg glæder mig til at læse!

Louise poserer foran sine bøger.

Forfatterne Bjarke Schjødt Larsen og Nicole Boyle Rødtnes har sammen skrevet "Bussemændenes Rekordbog" og vi hørte et meget underholdende og grafisk foredrag. :-)

Og her får I lige et kig bag kulisserne på det grandiøse og stjernedrysbesatte Bogforum. Forfatterne Louise Haiberg, Pernille Eybye, Carina Evytt og Jonas Wilmann får sig en velfortjent pause imens forfatter Ruben Greis interviewes til P1 og så bliver Linse også lige interviewet i baggrunden.

Forinden havde Ruben Greis, som udover at være forfatter også er en fænomal blindtegner, haft en hyggelig samtale med skuespiller Lars Mikkelsen. 

Et hemmeligt blik til VIP træffet. Det var SÅ hyggeligt, og der var bobler, var der. :-)

Vi vendte tilbage til hotellet og blev temmelig skuffede da den lovede restaurant havde lukket. Vi måtte derfor ud i byen igen og møde det "amagerkanske" serviceniveau på italienske restauranter.
Ikke imponerende. Det er første gang jeg er blevet viftet baglæns ud af en dør og råbt efter, fordi restauranten er lukket. :-)

Efterfølgende vendte vi våde og gennemblødte tilbage til hotellet hvor vi hang ud på værelset og snakkede. Og snakkede. Og snakkede. Og snakkede.
Snakkede i så lang tid at vi blev overtrætte. Så nu ved jeg ikke om jeg skal vise billedet af Louise der er væltet ned på gulvet (hvorpå der IKKE var et gulvtæppe, men bare lignede ;-)) eller der hvor hun leger enhjørning med en vandflaske, mens Pernille dårligt kan få luft af grin.
Aaah, vi tager det sidste ... ;-)


Og SÅ kunne vi endelig gå til ro ...

[fortsættes]











2 kommentarer:

  1. Skøn historie! Fest og glade dage... en anden gang så spis på vesterbro, så går det ikke helt galt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, ja, det kan være vi skal prøve det. Men nu ligger både messe og hotel på Amager, så vi prøvede at holde det lokalt. ;-)

      Slet