søndag den 29. oktober 2006

Blogs og receptioner

En forfatters blog.

Er det egentlig ikke det jeg laver her? Eller kan man kalde det en litterær dagbog? Eller bare en omgang ordgejl som ingen ud over mig selv interesserer sig for?
Måske skulle jeg prøve at se om jeg kunne finde ud af lave sådan en blog, så jeg kan se om der overhovedet ville komme nogle kommentarer til det jeg skriver, eller om jeg bare skriver her for at holde mig selv beskæftiget. :-)

Og det er jo egentlig slet ikke nødvendigt, da jeg nok mener at jeg har rigeligt at projekter at tage mig til.

For tiden er jeg i gang med redigeringen af min historiske roman. Stamtavler til romanen er blevet reduceret til A4, synopsis til de følgende mange bøger er blevet skrevet og et kort til bogen er også blevet fundet.
Derudover er der den almindelige redigering, der dog er en smule besværlig, da man skal følge de historiske facts. I denne forbindelse har min mor været til uvurderlig hjælp, da hun virkelig går ind og tænker på ting, som jeg ikke skænker en tanke. Så ... tak mor. :-)

I sidste uge var jeg til den årlige reception hos GB, hvilket igen var en helt igennem spændende oplevelse. Sidste år var jeg væsentlig mere usikker. Min bog var ikke engang kommet på gaden endnu, så jeg følte mig noget ”tilovers”. Hvordan ville disse garvede forfattere tage imod en grønskolling som mig? Sidste år blev jeg bestemt ikke skuffet, og det gjorde jeg heller ikke i år.
Tværtimod. Folk jeg talte med sidste år, kunne huske og genkende mig, hvilket egentlig overraskede mig. Men sjovt og givende var det!

Desværre fandt jeg ud af at min redaktør, som jeg ellers har været rigtig glad for, går på pension til næste år. Tænk sig, jeg var ikke engang tæt på at gætte hendes alder.
Jeg håber i hvert fald at hun kommer til at hygge sig med sine projekter og ikke mindst sin hund, der forhåbentlig er bedre opdraget end visse andres. ;-)
Trist, men det bliver spændende at møde hendes afløser.

Nu varer det jo heller ikke så længe at BogForum løber af stablen. Lørdag den 18. november vil jeg og Carina Evytt sidde på stand 384 og signere bøger mellem 17 og 18 for forlaget AbZebra og jeg har allerede hørt rygter om at mange mennesker fra mit favoritinternetsted: Fyldepennen.dk vil lægge vejen forbi, hvis det er muligt. Så det bliver jo også spændende.

Desværre er jeg jo stadig ikke så teknisk begavet at jeg har en ”rigtig” blog med mulighed for at lægge kommentarer, men skulle I derude have en hilsen til mig eller kommentarer til det vås jeg lægger herud, så er I altid velkomne til at skrive til mig på info@anikaeibe.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar