mandag den 18. november 2013

Darc Erotica - weehuuuu!

For nogen tid siden blev jeg udfordret af min gode ven, Carina Evytt, til at bryde ud af min normale "comfort zone" og skrive et bidrag til Forlaget Kandors Darc Erotica konkurrence.

Reglerne var simple. Novellen skulle kombinere elementerne erotik og horror, som er en stor genre i USA, men knap så meget herhjemme.

Det var meget grænseoverskridende at skrive den novelle. Jeg skiftevis rødmede og gøs efterhånden som sætningerne skabtes, og under hele forløbet tænkte jeg: skal jeg fortælle nogen, at jeg har begået denne novelle?
Og hvad hvis den endda får en plads i antologien!?

Jeg har før prøvet at folk læste mine noveller/romaner og satte lighedstegn med de fiktive personers gøren og laden og ikke mindst følelser til mig, hvilket ikke er rart. Især fordi de ting man beskriver i sine historier, jo altid er store, voldsomme og dramatiske ting. (Ellers var der vel ikke så meget grund til at fortælle historien).
Men nej, jeg går ikke rundt og har trang til at nedskyde folk, halshugge, hænge eller forgifte folk. Jeg har sikkert også taget livet af folk på andre kreative måder, og nej, det går jeg ikke og drømmer om i min dagligdag. Selv om jeg af og til kan blive frustreret over personer i min omgangskreds, ville jeg dog aldrig gå så langt.

Det samme med det seksuelle ... Jeg har skrevet mange sexscener efterhånden, men nej, det er HELLER ikke mig, jeg beskriver.

Og nu hvor min novelle "Knogler" er blevet udtaget til at deltage i antologien (wehuuu!), skal jeg skynde mig at understrege, at NEJ, det er heller ikke hverken mig eller mine interesser, der bliver beskrevet.

Når det så er sagt, så synes jeg at det er SÅ fedt at blive udtaget.

Tak til Forlaget Kandor. Ikke bare fordi de valgte min novelle til at deltage, men også fordi de sprænger rammerne for genrerne. Det er et godt koncept, bliv ved med det! :-)

2 kommentarer:

  1. Hey Anika. Stort tillykke. SÅ bliver vi igen antologi-buddies ;oP Og du SKAL da fortælle alle, at du har begået denne novelle. Den kan du sagtens være stolt af. Den er virkelig god, og alle, ALLE, bør læse den. Nemlig!

    Og selvom jeg driller dig lidt her, så mener jeg det. Den er værd at læse :o)

    SvarSlet
  2. Tak tak ... Og ja, det er da lige ved at blive en vane. ;-)
    Tak for rosen. Det kan godt være at den er god, og jeg er faktisk også selv ret godt tilfreds med den, men du ved ... man har vist overskredet nogle grænser i den, så bare tanken ... ;-)

    SvarSlet