onsdag den 13. september 2006

Mere ævl

Faktisk er der vel slet ikke særligt meget at fortælle, men det skal da ikke forhindre mig i at hælde mere ævl på denne hjemmeside. :-)

Jeg skriver stadig på den historiske. Slutningen nærmer sig med ubønhørlige skridt, og samtidig med at jeg glæder mig til at blive færdig, så er der den sædvanlige modvilje mod at slippe noget, som man har arbejdet med så længe.
Samtidig har jeg svært ved at lade være med at se frem i tiden, hvor de næste skæbner i denne forunderlige familie allerede lokker med deres voldsomme og spændende liv. Men jeg tvinger mig selv til at lade være.
Mon ikke jeg skulle vente med at skrive opfølgeren til en 6-7 bøgers serie, indtil jeg har fundet ud af om der i det hele taget er et forlag, der gider have den første? ;-)

Når først den er ude af vagten til mine betalæsere er der også en del andet jeg vil kaste mig over.
For der første er der den årlige eventyrkonkurrence hos AbZebra. Den har deadline 20. december og vi ved jo af bitter erfaring at den tid har det med at snige sig ind på én. Jeg har en tidligere skrevet novelle, der kun skal udvides en smule for at kunne kvalificere sig og samtidig har jeg en idé, som jeg samlede op i Krakow, Polen, da jeg var der tidligere i år. Så det er det, jeg regner med at kaste mig over, når jeg bliver ledig igen.
For det andet så fik jeg en idé til en socialrealistisk roman for voksne, som jeg egentlig også brænder efter at skrive.
Og for det tredje så har jeg jo de ideer til krimiopfølgeren, som jeg også gerne ville skrive.

Tænk sig ... og jeg der aldrig havde troet at jeg skulle skrive opfølgere, har nu hele to serier i hovedet.
Men det samme gælder for krimien. Måske skulle jeg lige afvente forlagenes dom inden jeg kaster mig ud i de projekter.

Mht. Atalanta, mit lille barn, der blev løsladt tidligere på året, så går det stille og roligt fremad. De tilbagemeldinger jeg får er overvejende positive og jeg kan se at den er udlånt på mange af landets biblioteker, hvilket er dejligt.

I det hele taget er det en forunderlig følelse at vide at folk ude omkring i det danske land er i gang med at læse mine bøger. Somme tider kan man heller ikke lade være med at tænke på, hvad mon de tænker, men sådan er det jo.

Ellers er der lidt stilstand for tiden. Bogbranchen lader op til den store efterårs- og julesæson. Jeg selv forventer at deltage i GB Forlagenes efterårsreception (hvis jeg da bliver inviteret igen. ;-)) og har også et arrangement på AbZebras stand på BogForum, hvor jeg skal signere bøger sammen med nogle af de andre eventyrforfattere.
Desuden skal jeg også mødes med min GB-redaktør derinde, hvilket også er spændende, da vi i hele forløbet kun har truffet hinanden én gang tidligere.
Når man bor så langt ude i provinsen som jeg gør, foregår det meste pr. telefon og mail, så det er næsten som at mødes med pennevenner. :-)

Inden længe skal jeg også mødes med tre andre forfattere. Vi har efterhånden kendt hinanden i årevis, læser hinandens tekster, kommer med ærlig og konstruktiv kritik og bakker i det hele taget hinanden op, når forlagsverdenen er for grum.
Vi har alle prøvet at få afslag på afslag, men også glæden ved at komme igennem nåleøjet. Næsten ... vi mangler lige den sidste, men ham skal vi nok få vippet igennem også. ;-)
Efter årelang korrespondance via e-mails mødtes vi for første gang sidste år. Nu skal vi mødes for anden gang og jeg er spændt på at se dem alle sammen igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar