mandag den 4. februar 2013

In between novels ...

Så er jeg her. I limbo. Svævende mellem to romaner, mellem to tidsrum og tidsaldre ...

På sin vis er det en dejlig følelse, man føler tilfredsstillelse over at have færdiggjort det store arbejde, som en roman jo er, og på samme tid føler jeg mig ofte rastløs og urolig.

Det er jo selvfølgelig også fordi man går i spænding om forlagets dom, men det er også det der med at man ikke er opslugt af en historie.

I det mindste har jeg nu fundet min næste historie. Den lå lige og ventede, da jeg ved et tilfælde læste en interessant artikel på nettet (Historienet.dk hvor ellers? :-)), og jeg tænkte at den måtte jeg bare skrive.

Så min næste bog vil være bygget over en virkelig historie, fremfor Freaks, der jo var helt fiktiv. På den ene side irriterer det mig lidt, for jeg kan virkelig godt lide den frihed som en fiktiv historisk roman giver, på den anden side så kan jeg også godt lide den halvdokumentariske linje, og ikke mindst muligheden for at sætte sig ind i de personers tanker og bevæggrunde.

Jeg skal i gang med en sceneoversigt nu her, og har bestilt en tons bøger hjem fra biblioteket, der omhandler perioden og emnet, som jeg jo sagtens kan afsløre. Den kommer til at handle om hekse i 1600 tallet.

Arbejdstitlen vil være ... øhh ... skal vi kalde den Heksejagt, indtil noget bedre dukker op.

Og hvis I så vil have mig undskyldt, så har jeg noget modbydelig læsning, jeg skal dykke ned i. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar