mandag den 11. august 2014

Hjerne ude af litning

Litning er enten langelandsk eller tømrer/snedker jargon for tingene ikke helt passer sammen, og det er vist sådan at min hjerne har det for tiden.
(Fnis. Da jeg lige genlæste overskriften læste jeg det faktisk som "iltning" men det er vel nogenlunde det samme).

Anyway ... lige for tiden synes jeg ikke at kunne koncentrere mig om en roman. Det er virkelig, virkelig træls, for jeg har op til flere projekter, som jeg synes kunne være bæredygtige.

Der er "Ave Maria". En historie, der foregår i Harzen i 1400 tallet og handler om hekse.
Så er der "Frankrig", som handler om venskab og forræderi under den franske revolution.
Og mine vandrehistorier, der er gendigtninger af forskellige myter, som jeg håber bliver til en novellesamling.
Plus "Hotellet", som handler om en ung dansk fyr og STASI.
Og så er der også lige den Satan-udfordring, som Forlaget Kandor for længe siden smed i gryden.

Derudover skulle jeg egentlig også tage mig sammen til at få smidt "Dronning af Blod" på ebogsmarkedet OG så går jeg faktisk og drømmer om at oversætte "Atalanta" til engelsk, og forsøge mig på det engelsksprogede marked.

Men det er som om min hjerne ikke vil makke ret, når jeg endelig sidder ved computeren. Så er der tusind ting, der synes at være vigtigere (aka overspringshandlinger), hvilket frustrerer røven af mig.

Så susede jeg - i min overspringshandlingsiver - rundt på nogle engelske forfattersider, hvor én foreslog at man hver dag skrev en smule (fx i en skrivebog), fordi det gav mere end at tvinge sig selv foran computeren 3-4-5 timer hver fredag og lørdag aften. Han foreslog 3 x 15 minutter om dagen, og det vil jeg forsøge mig med. Altså forsøge at skrive et par sider i skrivebogen hver eneste dag!

Det er mit nye ... øh ... augustfortsæt. Startende fra i morgen, naturligvis.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar