lørdag den 30. august 2014

Win some, loose some ...

Nja, det måtte jo komme.
Jeg har modtaget en dårlig anmeldelse af "Freaks", eller ... den er ikke dårlig, den er bare ... lunken.

Det er "Den lille bogblog", der har læst og anmeldt "Freaks", og hun har nogle kritikpunkter på anden halvdel af bogen, som jeg selvfølgelig har taget til efterretning.

Jeg er dog glad for følgende.
"Stemningen og hele grundideen ved historien er interessant og anderledes. Jeg blev med det samme grebet af bogen og ikke mindst den verden, som den beskrev, og jeg forestillede mig levende, hvordan personerne og stederne så ud. Den første halvdel af bogen var rigtig spændende og velskrevet, og jeg syntes, der var en god rytme i fortællingen. Samtidig var personerne levende og nuancerede."

Det kan jeg jo ikke være utilfreds med. :-) Og det er jeg også rigtig glad for.

Det der er pudsigt med anmeldelser er, at ... man kan jo ikke gøre noget ved det. Forfatteren har arbejdet med bogen - længe og intensivt, men når den er udgivet, så er den udgivet. Med de fejl og mangler den måtte have. Eller ... er det fejl, når det er kunst?
Kunst er jo subjektivt, og vi har jo ikke allesammen samme smag (og heldigvis for det), så det er jo "sjovt" at man føler sig truffet, når der så kommer en lunken anmeldelse.
Men sådan er det jo nok for alle. Selv om bogen er ude og leve sit eget liv, så er det jo stadig ens barn. :-)

Til gengæld kan jeg så glæde mig over at Simon Cowell ikke er boganmelder. ;-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar