mandag den 8. september 2014

Anmeldelser, biblioteker og ebøger

Det her indlæg bliver vist en blandet landhandel, så lad os bare dykke ned i det.

Først og fremmest fik jeg lyst til at udbryde et "Hell yeah!" som knægten her på billedet (gad vide hvem han er, for han figurerer godt nok på mange memes), for da jeg tjekkede sidst var der 90 (!!) biblioteker, der har indkøbt Freaks.
Det var mit ydmyge håb, da den udkom at jeg ville komme op på 90 (set i lyset af tidligere udgivelser), men mange reformer har gjort at bibliotekerne indkøber mindre, der er også slået nogle sammen og og og ... derfor vidste jeg ikke om håbet var urealistisk.
Meeeen ... det var det ikke, siger hun og smiler bredt.
Dertil er så ikke medregnet eventuelle skole- og private biblioteker, hvor den også kan figurere. Så det endelige tal ser jeg først til biblioteksafgiftsafregningen næste år.

Lige en pudsighed ... I Ballerup er den åbenbart meget populær. Folk står på venteliste for at låne den. Faktisk helt til marts 2015.
Hvem er det lige jeg kender i Ballerup?? :-)



Jeg har så også lidt opdaget endnu en anmeldelse på Goodreads. Den var så okay, lidt lunken, men havde også positive sider.
Det pudsige er så at hvor en anmelder har brokket sig over slutningen, så har denne noget at udsætte på mellemstykket og starten.
Men det bekræfter jo bare én i at man aldrig kan ramme noget som alle kan lide, og derfor lige så godt kan lade være med at forvente det.
Man kan læse hele anmeldelsen på Goodreads, eller på min hjemmeside, når jeg lige får den lagt op der.

Og så er jeg endelig indtrådt i e-boglæsernes verden. Jeg har fået omdannet en gammel tablet til formålet (måske jeg vil købe en rigtig ebogslæser engang, hvem ved), og er ved at læse en roman (til anmeldelse) på den.
Altså ... jeg kan sagtens læse en bog på den måde. Jeg betalæser jo også for mine skrivebuddies på skærmen, men der er sgu bare ikke det samme hygge ved det. Tyngden af bogen, den fysiske fornemmelse af at man skrider fremad i bogen, æselørerne (ja, ved godt man kan bookmarke og alt det der) osv ... I min verden kommer det aldrig til at erstatte den fysiske bog, men jeg kan sagtens se fordelene ved det.

Det skulle jeg så også kunne for det varer ikke længe inden at jeg færdig med at omdanne min gamle bog "Dronning af blod" til e-bog. Jeg generhvervede jo rettighederne til bogen, som er udsolgt på Rosinante, og både med den og "Atalanta" havde jeg jo et håb om at de skulle genudgives i elektronisk format.
"Atalanta" har så været ude et år og har solgt lidt, og "Dronning af blod" vil som sagt komme inden så længe.

I den forbindelse har jeg så genforelsket mig i den ene af mine hovedpersoner fra dengang. Åh Keraunos, du var sgu en steg! ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar