mandag den 29. oktober 2012

Ikke om bøgerne

I dag vil jeg ikke ævle om bøgerne. Jeg vil ævle om kunst, og om musik. :-)

Jeg har tidligere fortalt at jeg har fundet mig et nyt yndlingsband, som jeg dyrker som var jeg en forgabt teenager (hvilket i øvrigt er en ret sjov fornemmelse).

Det drejer sig om det tysk/amerikanske og nu delvist svenske metal band Kamelot.

I dag har jeg modtaget deres nyeste album, hvilket også var længe ventet, da deres tidligere forsanger Roy Khan valgte at stoppe, og svenske Tommy Karevik er blevet valgt som permanent vokalist. Det kan jeg kun være glad for, da jeg har hørt ham i hans svenske band Seventh Wonder, hvor han udviser en formidabel stemme.

Nåh, som sagt har jeg i dag modtaget deres nyeste album, og som relativ ny metalfan er jeg voldsomt imponeret af det kunstværk sådan et album er. Det ser man sgu ikke i mainstream pop. Sorry, men det gør man altså ikke.

Det hele er i en virkelig lækker kvalitet, der er selve CD'en, en bonus CD, en plakat (SÅ teenageagtig er jeg så heller ikke. ;-)) og så en bog, der fortæller om historien bag pladen.
Alene bogen er lavet i sådan en flot kvalitet, og historien, som vist er skrevet af sangeren Amanda Sommerville er både gribende, dyster, melankolsk og sammenhængende.
Virkelig smukt.

Kamelot har begået et konceptalbum, om en familie i 1800 tallet, der kommer ud for adskillige tragiske hændelser og hvad det gør ved dem.
Alle sangene på pladen (som jeg endnu ikke har hørt), handler kronologisk om historien, og jeg er allerede nu ret sikker på at det bliver en fantastisk oplevelse.

Åh jo, jeg er henført. :-)

Se videoen her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar